петък, 16 септември 2011 г.

Празникът на София - масовата заблуда - 1 година по-късно


или защо празника на град София не трябва да е на 17 Септевмри, а на 25 март!!!

света София - това е божията премъдрост. Това е връзката между Човека, Бога и Космоса. Ето какво казва православието:

Богословите свързат Божията Премъдрост с Второто лице на Света Троица – Бог-Слово. Тази идеологема има връзка с Боговъплъщението, чийто начален момент точно е фиксиран в новозаветната книжнина с благовестието на св. архангел Гавриил. Православната църква отбелязва този ден като Свето Благовещение и го празнува на 25 март. В такъв смисъл единственото молитвено и богослужебно честване на Божията Премъдрост е на 25 март.

В същото време на сайта на храма Света София - премъдрост божия !!! се споменава следното:

Църквата "Св. София", приела името на Божията Премъдрост, е най-старият паметник на ранната християнска епоха на Балканите, символ на миналото и вечността на град София. 

http://www.pravmladeji.org/svsofia/index.html

В уикипедия намираме следният текст:

София е християнска светица, почитана от Източноправославната църква на 17 септември. Според преданието е била благочестива християнка, която след овдовяването си посветила грижите си на своите три дъщери – мъчениците Вяра, Надежда и Любов (в деня на смъртта им съответно са на 12, 10 и 9 години). Заради привързаността си към християнството, св. София и трите ѝ дъщери са жестоко наказани от римската власт по време на гоненията срещу християните

Често християните от различни изповедания допускат грешка като смятат, че храмовете, носещи името „Св. София“ са посветени именно на тази светица. София (от гръцки: σόφια – [пре]мъдрост) е всъщност Премъдростта Божия, на тази Премъдрост е кръстена светицата, а нейните дъщери носят имената на основните „плодове“ на Духа – а именно Вяра, Надежда и Любов.
Сега да се върнем на град София и неговият празник. Пак според уикипедия:

Смята се, че още през 13-14 век градът става известен и с името на патрона на раннохристиянския храм „Св. София“ (4 век), разположен на високо и видно място в границите на Свещения хълм 

Безспорно е че името на града София, идва от храма Света София, която както видяхме по горе, неоспоримо носи името на Божията премъдрост (то дори си е част от името на храма) а не на християнската светица София!!!

В този ред на мисли логично а и правилно би било празника на града да е на 25 март, а не на 17 септември!

Така че честит празник скъпи ЗАБЛУДЕНИ софиянци :)

2 коментара:

  1. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  2. Трябва обаче и да се обясни зашо е толкова важно да знаем на кого именно сме кръстени? Защото не е едно и също да носиш Божието име Христос = Въплътеното Божие Слово = Премъдрост Божия, т.е. да си кръстен директно на шефа, на Най-Висшето, спрямо това да си кръстен на макар и многоуважаваната от всеки християнин мъченица София. Т.к. ако носим името на мъченицата, не се свързваме директно с Бога и вървим по пътя на страданието, а ако отправим нашето съзнание като българи директно към Христос, то ние се свързваме с Бога не посредством мъченичеството, а посредством Любовта на Христос. Той, Нашият ГОспод е казал: "Аз съм Пътят (към Бог Отец), Истината и Животът". Само това е изход за нас и е много важно да се обединим около идеята за официална промяна на денят на патрона на гр.София, а именно той да се чества на 25 март. Тогава на България ще й потръгне, защото директно върху нас ще се излее Божията Любов и Премъдрост. Разбора се за братя българи - трябва ни и Вяра и Надежда и Любов, и ако се окаже, че ги нямаме изградени и култивирани у нас, то тогава ще си честваме мъченическият празник на 17 септ. и ще си носим кръста с мъка докато изградим тези качества и не обикнем БОга за да се наречем достойни носители на Неговата Премъдрост и за да ни облее Неговата Любов. Като не искаме по лесният път, ще си извлачим с мъки трудният.
    Пожелавам на всички лесният, т.е. Христовият, т.е. пътят на Любовта.
    Амин

    ОтговорИзтриване