вторник, 7 август 2012 г.

Върховият момент на Олимпиадата в Лондон

Не това не е финала на 100 метра за мъже в Атлетиката. Не е и плуването, въпреки че емоциите там бяха големи и самото състезания почна да ми липсва.

Спортното събитие номер 1 за мен е спринта на 400 метра за мъже и съм сигурен, че в оставащите дни няма да има друго такова, което да предизвика повече емоции в мен.

Някъде около 21 часа на 5 Август си казах, че Джеймс Кирани от Гренада трябва да е Олимпийският шампион.


Което точно насочи симпатиите ми към това момче? Ето този момент на финала в полуфиналното бягане:


Какво толкова има на тая снимка? Двама атлети си разменят лепенките с имената. Нормално. Във футбола съперниците го правят след всеки мач. Както виждате на снимката единият от тях е Кирани (в дясно), който току що е спечелил бягането, а другият е заелият последно място в полуфиналната серия Оскар Писториус от Южна Африка - най-бързият човек в света без крака. Параолимпиец и Олимпиец, заел второ място в сериите и класирал се на 1/2 финала. УНИКАЛНО ПОСТИЖЕНИЕ НА ЧОВЕШКИЯТ ДУХ! За който не го е гледал - ето снимки от бяганията му:




Видео и информация за него може да намерите в интернет, но да се върнем на размяната. Този жест, малък на пръв поглед, лично според мен реши състезанието. На другият ден малко след 21:30 Джеймс Кирани бе неудържим и спечели убедително златният медал: 



Първата олимпийска титла в историята за Гренада бе бурно отпразнувана като национален празник на карибския остров. Правителството на Гренада обяви днешният ден за неработен, за да отбележи постижението.

Оскар от своя страна ще трябва да изчака за своя златен медал около месец, когато започват пара олимпийските игри, но без съмнение той спечели нещо повече от това на тези игри - спечели уважението на публиката, доказвайки ни че всичко на този свят е възможно. 

1 коментар:

  1. Че плувните състезания ми липсват, липсват ми! Мислех си, че чакам с нетърпение леката атлетика, ама не е така.

    Лично аз нямах предчуствие спрямо Кирани, а и ми е все тая кой ще спечели на 400 м. Особено пък като чуя коментарите на водещите кои са "фаворитите" и кои не. Още малко ще почнат и мислите на спортистите да четат.

    Но и аз видях този момент с размяната на номерата и се зачудих какво става..... Точно след минута вече четях инфото за Оскар Писториус! Роден без малка подбедрена кост и на двата крака, следствие на което още на 11 месеца е претърпял ампутация на крайниците си от коляното надолу......

    Чудя се... колко хора биха преодолели това, че са им "подрязали" краката още с раждането?! Чисто психологически..... А колко от тях биха повярвали, че е възможен живот без крака?! И то живот на спортист?!? Хм..... имаше една статия за друг такъв спортист, който няма и ръце... но не е за този коментар и за този постинг, защото горното може и да е детайл за някои, но за мен е един от основните моменти на тази Олимпиада!

    ОтговорИзтриване